KlientSano
Wdrożenie i rozwój2016-2019
Adres wwwe-sano.pl

Sklep online
i wsparcie sprzedaży offline

Brygida Ponicka-Kąkol
Brygida Ponicka-KąkolProject Manager

Efekt współpracy dwóch
doświadczonych zespołów

Nastawienie na rozwój oraz zmieniające się oczekiwania klientów, skłoniły Zarząd Supermarketów SANO do podjęcia decyzji o modernizacji sklepu internetowego. Dotychczasowe doświadczenie w sprzedaży FMCG online, uświadomiło firmie konieczność budowania długofalowej strategii e-commerce, do realizacji której niezbędna jest nowa,  dedykowana platforma e-commerce wspierająca omnichannel.

Nowa generacja rozwiązań dla branży FMCG

Marka Sano to prężnie działająca w województwie zachodnio-pomorskim, sieć sklepów detalicznych oferująca artykuły spożywcze, chemiczne i gospodarstwa domowego. SANO ma na swoim koncie ponad 26 lat działalności, 36 sklepów samoobsługowych i zatrudnia ponad 1000 pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta.

Podążając za wymaganiami stawianymi przez rynek, sieć Sano postanowiła wdrożyć nowoczesny i skalowalny system e-commerce, umożliwiający jej dalszą ekspansję. Szczególnym wyzwaniem projektowym był krótki czas realizacji, związany z planowaną premierą nowego sklepu internetowego, w dniu piątych urodzin e-sklepu.

Założenia projektowe i analiza wymagań

Punktem wyjścia przy projektowaniu i wdrażaniu sklepu e-Sano było zdefiniowanie z klientem jego celów biznesowych. Przeprowadziliśmy analizę potrzeb klienta, biorąc pod uwagę specyfikę sprzedawanych produktów oraz unikalność procesów biznesowych.

Audyt przedwdrożeniowy jest kluczowym etapem w zrozumieniu obecnych rozwiązań i przyszłych potrzeb firmy.

Analiza składała się z 2 etapów: kilkukrotnych spotkań analitycznych z zespołem klienta i opracowaniem raportu opisującego zakres wdrożenia, analizę konkurencji, kategorii produktowych, logistyki oraz zachowań obecnych klientów z uwzględnieniem specyfiki branży FMCG i grupy docelowej.

Receptą na sukces wdrożenia e-Sano była analiza przedwdrożeniowa, czyli dogłębne badanie potrzeb biznesowych z uwzględnieniem indywidualnego charakteru sprzedawanych produktów oraz ich logistyki.

Wynikiem audytu z zakresu User Experience była rekomendacja zmiany designu sklepu internetowego ze szczególnym uwzględnieniem użyteczności. W wyniku tego powstał niezwykle przemyślany design, nastawiony na uproszczenie procesu zakupowego i maksymalizację satysfakcji klienta. Dodatkowo została zastosowana nowoczesna i minimalistyczna grafika witryny, oparta o badania UX/UI, która przełożyła się na zwiększenie konwersji na stronie sklepu. Rozwiązanie zaproponowane przez zespół 2ClickShop realizuje w takim samym stopniu cele biznesowe jak i wizerunkowe sieci supermarketów Sano.

Najlepsze praktyki UX/UI/RWD

Witryna e-sklepu została zaprojektowana w oparciu o najlepsze praktyki UX/UI/RWD. Wynikiem tego jest pełna kompatybilność strony z urządzeniami mobilnymi, a tym samym klienci Sano otrzymali możliwość składania zamówień oraz przeglądania witryny również na tabletach i smartfonach.

Połączenie serwisu wizerunkowego ze sklepem internetowym było nie lada wyzwaniem i swoistym novum w skali rynku FMCG, w którym zasadniczo rozgranicza się witryny na serwis wizerunkowy oraz e-sklep.

Treści budujące wizerunek marki Sano były istotnym elementem projektu. Obszary, które zostały wdrożone w tym zakresie to m.in. aktualności i promocje sieci, mapa lokalizacji sklepów, e-gazetka, strefa firmowa, informacyjna oraz kontaktowa.

Polityka
rabatowa

W sklepie zaimplementowany został zaawansowany system rabatowy, który jest ukierunkowany na  przeprowadzanie skutecznych akcji promocyjnych. W systemie zostały zaimplementowane moduły przyznawania rabatu dla nowych klientów oraz osób obchodzących urodziny. Ponadto w platformie wdrożono możliwość generowania kodów rabatowych i kuponów zakupowych na wybrane kategorie produktów lub producentów. Kody i kupony dystrybuowane są do klientów offline, online oraz subskrybentów newslettera.

Ważnym elementem marketingowym sklepu, jest promocja typu cross-selling. Dzięki zaimplementowanej przez nas funkcjonalności, klienci e-sano otrzymują propozycje produktów, które mogą dodatkowo zakupić w niższej cenie.

Newsletter i system do e-mail marketingu

Jednym z rozwiązań wchodzących w skład platformy 2ClickShop jest wdrożony w witrynie e-sano system do obsługi e-mail marketingu oraz newslettera. Wdrożony moduł do wysyłki newsletterów jest sprawnym narzędziem promocyjnym, które pozwala Klientowi na samodzielną kreację wiadomości, a w szczególności na szybkie i łatwe ich generowanie na podstawie dedykowanych szablonów, zaprojektowanych dla stałych akcji promocyjnych sieci.

Wewnętrzny system wysyłek e-mail marketingowych pozwala na planowanie akcji wysyłkowych w określonym czasie oraz wybranie grupy odbiorców newslettera np. osób obchodzących urodziny. Po przeprowadzonej kampanii, system raportuje jej skuteczność w zakresie liczby otwarć i kliknięć. Moduł wysyłki kontroluje odbicia twarde i miękkie (soft bounce, hard bounce) w oparciu o powód zwrotu wiadomości i na tej podstawie automatycznie filtruje bazę adresów e-mail, biorąc pod uwagę liczbę odbić i ich typ.

Sprzedaż produktów
"krojonych i na wagę"

Wyzwaniem podczas tworzenia sklepu z branży FMCG, jest umożliwienie sprzedaży produktów "na wagę", czego konsekwencją jest konieczność wprowadzenia możliwości zwrotów części poniesionych kosztów przez klienta na jego konto. Jeżeli klient zamówił więcej gramów produktu, a dostępne w sklepie porcje są mniejsze niż ta za którą zapłacił, różnica zostaje automatycznie przekazana na konto bankowe użytkownika. Po dokonaniu zwrotu, system generuje e-mail z informacją do klienta.

Kalendarz
dni i godzin dostaw

W platformie został zaprojektowany i wdrożony system kalendarza dostaw, który pozwala klientowi na wybór dnia i godziny dostawy z opcją The Same Day Delivery (dostawa tego samego dnia) włącznie. Intuicyjność wyboru i ciekawy wygląd panelu pozwala na instynktowne poruszanie się po tej funkcjonalności.

Interaktywna
mapa sklepów

Szczególnym udogodnieniem dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych jest interaktywna mapa lokalizacji sklepów. Klient wpisując swoją lokalizację jest kierowany do najbliżej położonego sklepu, po czym zostaje przekierowany do systemu nawigacji.

Weryfikator
obszarów dostaw

Aby ułatwić klientom dotarcie do informacji o możliwości dowozu zakupów do miejsca ich zamieszkania, w sklepie e-Sano został wdrożony moduł weryfikujący obszar dostawy na podstawie kodu pocztowego podanego przez klienta. Efektem przeprowadzonych badań na grupie fokusowej, była decyzja o konieczności podania przez klienta kodu pocztowego dopiero w trakcie finalizacji transakcji, a nie w momencie wejścia na stronę, jak ma to miejsce w wielu dużych e-sklepach z branży FMCG.

Automatyzacja informacji o produktach
poprzez integrację z systemem BrandBank

Bardzo istotnym obszarem, koniecznym do integracji było przeprowadzenie pełnej automatyzacji wymiany danych z systemem klasy PIM -  Biblioteką Produktową BrandBank.

Dzięki tej automatyzacji nowe produkty w sklepie zasilane są w opisy, parametry i multimedia poprzez komunikację API, która odbywa się pomiędzy systemami 2ClickShop oraz BrandBank.

Pozwala to na zmniejszenie nakładów pracy przy opracowaniu oferty produktowej i jednoczesnym zapewnieniu najwyższej jakości zdjęć produktów.

Ponadto integracja zapewnia stałą aktualizację danych produktowych, dzięki temu zarządzanie produktem zostało sprowadzone do dodania indeksu oraz EAN w systemie ERP. Dalszy proces, związany z utworzeniem nazwy, opisu produktu, dodaniem zdjęć oraz parametrów przebiega w pełni automatycznie.

System
wyszukiwania i filtrowania

Wyszukiwarka z systemem podpowiedzi po wpisaniu ciągu kilku znaków, sugeruje w wynikach produkty najlepiej dopasowane do poszukiwanego hasła. Pojawiające się podpowiedzi kierują klienta bezpośrednio do pożądanego artykułu.

System filtrowania produktów po zawartości alergenów i innych parametrach to funkcjonalność umożliwiająca wykluczenie produktów według określonych kryteriów, cech czy właściwości. Klienci sklepu mają możliwość określenia parametrów wyszukiwania towarów, dzięki czemu platforma umożliwia intuicyjne kierowanie kupującego do zawężonej listy wyników. Ciekawym rozwiązaniem, które zostało zastosowane w platformie jest mechanizm odwróconego filtra, który jest dedykowany szczególnie alergikom. Działa on na zasadzie wykluczania produktów według wskazanych parametrów. W tym przypadku umożliwia filtrowanie listy produktów, z której następuje wykluczenie produktów w których w składzie znajdują się wskazane alergeny.

Moduł
Whishlist

Listy zakupowe wdrożeone w e-Sano, umożliwiają klientom zaplanowanie zakupu produktów. Klient poprzez specjalnie zaimplementowany moduł może tworzyć wiele równoległych list zakupowych. W kolejnym kroku, moduł ten umożliwia przeniesienie wybranych towarów do koszyka lub wsparcie przy zakupach tradycyjnych w jednym z supermarketów Sano.

Klienci z pozycji swojego konta i modułu zamówień, mają też możliwość dodawania wybranych lub wszystkich pozycji do aktualnego koszyka. Wszystko to wpływa na przyśpieszenie i usprawnienie kolejnych procesów zamówienia, co przekłada się na zadowolenie klientów sieci.

Integracja z systemem ERP Magnat

Dobrze przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa, zaangażowanie e-sano i dostawcy oprogramowania ERP Magnat, pozwoliło zespołowi 2ClickShop na sprawne zaprojektowanie i wykonanie mechanizmów integracji w czasie rzeczywistym.

2ClickShop to jedyna platforma e-commerce, które pozwala na integrację z większością popularnych programów magazynowo-handlowych w trybie Real-Time Data Exchange.

Real-Time Data Exchange umożliwia współpracę pomiędzy niezależnymi systemami, kontrolując i automatyzując procesy logistyczne, sprzedażowe i marketingowe, a w szczególności: stany magazynowe, ceny, zamówienia, statusy zamówień, płatności, informacje produktowe i promocje.

Magnat - system ERP, posiadany przez Sano nie znajdował się wśród dotychczas zintegrowanych systemów z platformą 2ClickShop. Sano podejmując decyzję o wyborze partnera do wdrożenia systemu e-commerce kierowała się doświadczeniem naszego zespołu w integracjach z innymi systemami tej klasy i bezpośredniej współpracy z producentami tych systemów.

Dobrze przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa, zaangażowanie e-sano i dostawcy oprogramowania ERP Magnat, pozwoliło zespołowi 2ClickShop na sprawne zaprojektowanie i wykonanie mechanizmów integracji w czasie rzeczywistym. Tylko dobrze przeprowadzona i dopasowana do biznesu klienta integracja platformy e-commerce z systemem ERP gwarantuje jej stabilność.

 
 

Zrozumienie celów i potrzeb partnera, zaowocowało efektowną realizacją oraz sprawnie przeprowadzonym wdrożeniem. Oprogramowanie 2ClickShop daje nowe możliwości rozwoju i optymalizacji procesów sprzedażowych w sprzedaży wielokanałowej sieci supermarketów e-sano.pl.
- Brygida Ponicka-Kąkol, Project Manager 2ClickShop

0
Dwustronnych
integracji
0
Wypracowanych
makiet UX/UI
0
Osób w zespole
projektowym

Poznaj więcej inspirujących historii

Zobacz wdrożenia dla innych marek, które korzystają na co dzień z potencjału zespołu i platformy 2ClickShop.
Sukces naszych Klientów jest naszym sukcesem.

Stwórz z nami własną historię sukcesu

Chcesz, abyśmy omówili Twój projekt i przygotowali indywidualną propozycję? Skorzystaj z doświadczenia zespołu 2ClickShop i zacznij tworzyć swoją własną historię sukcesu już dziś!

Skontaktuj się z namiWyceń wdrożenie
Zaznacz przycisk “Tak”, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług https://2click.pl/, w tym także zbieranych w plikach cookies oraz w formie zautomatyzowanego profilowania  przez nas i naszych zaufanych partnerów, w celach marketingowych w tym w formie zautomatyzowanego profilowania. Skutkiem ww. przetwarzania danych będzie analiza danych osobowych i statystycznych. Dane będą używane w celach marketingowych, w tym w celu profilowania, przez okres korzystania z usług Administratora. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wysyłając wiadomość email na adres: sales@2click.pl. Polityka Prywatności – Pliki Cookies, znajduje się TUTAJ. TAK
x