KlientGabriella
Wdrożenie i rozwój2017-2018
Adres wwwgabriella.pl

Gabriella to marka łącząca technologię z przyszłością, co doceniają kobiety na całym świecie.

Maciej Synoradzki
Maciej SynoradzkiKey Account Manager

Wyzwania, emocje
i satysfakcja

Wdrożenie dedykowanych platform e-commerce jest wyzwaniem, które zapewnia niepowtarzalne emocje i satysfakcję. Zarówno w trakcie realizacji, jak i w momencie, kiedy jest ono źródłem zadowolenia klientów. Jeśli to zadowolenie przekłada się na wynik, stanowi to pełnię sukcesu biznesowego.

Zgodność filozofii biznesów

Wspólne cechy partnerów determinują udany związek. Gabriella, tak jak zespół 2ClickShop, tworzy swoje produkty z myślą o klientach, łącząc kreatywność z wiedzą popartą doświadczeniem, a wszystko to w zgodzie z panującymi trendami.

Gabriella to marka, która powstała w 1996 roku w Łodzi, w kolebce polskiej, włókienniczej historii. Pasja tworzenia spowodowała, że w ciągu kilku lat firma stała się jednym z największych producentów wyrobów pończoszniczych w Polsce. Gabriella posiada jeden z najnowszych parków maszynowych w Polsce, bazujący na zaawansowanych technologiach.

W serwisie gabriella.pl zaimplementowane zostało rozwiązanie, które łączy w sobie funkcjonalności skierowane do klientów indywidualnych oraz zaawansowany system zamówień, dedykowany dla klientów biznesowych i partnerów z całego świata.


Przy współpracy z 2ClickShop, firma Gabriella świadomie wkroczyła na rynek e-commerce B2B, poprzez wdrożenie platformy realizującej założone cele sprzedażowe.

2ClickShop umożliwia zarządzanie bazą produktową w wielu wersjach sklepu w ramach jednego panelu administracyjnego. Zapewnia to optymalizację procesu przygotowania i aktualizacji oferty produktowej przy jednoczesnej możliwości zróżnicowania treści, struktury kategorii, polityki cenowej, itp.

Receptą na efektywne wdrożenie platformy Gabriella był dogłębny audyt potrzeb klienta. Zespół 2ClickShop, badanie rozpoczął od analizy przedwdrożeniowej, uwzględniając indywidualny charakter sprzedawanych produktów oraz ich logistykę.

Od briefu
do analizy

Po przeprowadzeniu audytu procesów biznesowych, wykonaliśmy analizę specyfiki sprzedawanego produktu, uwzględniając potrzeby biznesowe klienta. Analiza ta obejmowała badanie m.in. konkurencji, grupy docelowej oraz procesów zamówień. Na bazie sprecyzowanych wymagań, został sporządzony raport z analizy przedwdrożeniowej, który stał się podstawą przy realizacji platformy.

Analiza
procesów

Dogłębnej analizie został poddany proces zamawiania produktów. Audyt ten obejmował sposoby optymalizacji procesu zamówień, szczególnie dla klientów B2B. Głównym wyzwaniem okazało się zaprojektowanie widoków stron, które w najbardziej czytelny sposób przedstawiają wielowariantowość produktów w zakresie koloru i rozmiaru.

Oczekiwane
cechy

Projekt wymagał zastosowania elastycznej platformy wspierającej sprzedaż międzynarodową B2B/B2C, zintegrowanej z systemem ERP, łączącej w sobie funkcjonalności systemów: PIM - system zarządzania informacją o produkcie, CMS - system zarządzania treścią, e-commerce B2C, e-commerce B2B, e-mail marketing.

Responsive Web Design
zgodnie z podejściem projektowym 2Click Thinking Design

Zaprojektowany został UX, który w połączeniu z atrakcyjnym, minimalistycznym UI opartym o najnowsze trendy projektowe, pozwala na intuicyjne poruszanie się użytkownika po wszystkich sekcjach strony oraz łatwe przeszukiwanie i przeglądanie oferty produktowej.

Sklep w pełni dostosowany
do urządzeń mobilnych

Layout zaprojektowany zgodnie z podejściem Mobile First Design, idealnie współgra z urządzeniami dotykowymi, dzięki czemu proces zakupowy dla klienta jest przejrzysty i przyjazny. Niezależnie od urządzenia, na którym użytkownik wyświetla stronę, przez cały czas ma w zasięgu wzroku wszystkie kluczowe elementy sklepu internetowego.

Aby zapewnić maksymalny komfort klientowi poruszającemu się po platformie i skłonić go do sfinalizowania transakcji, szczególny nacisk został położony na przemyślane rozmieszczenie elementów, ich wygląd, rozmiar oraz zachowanie.

Marcin GnybekUI/UX Designer
Mechanizmy wdrożone w sklepie Gabriella.pl przekładają się na dwucyfrowy wzrost konwersji zakupowej.

W ramach testów na grupie docelowej użytkownicy mobilni szczególnie docenili:

  • menu główne wykorzystujące atrakcyjne, niestandardowe animacje wraz z czytelną wyszukiwarką, intuicyjnym i wielopoziomowym menu sklepowym,
  • przejrzystą filtrację, umożliwiającą szybkie wyszukiwanie produktów, stworzoną i dopasowaną idealnie do specyfiki urządzeń mobilnych,
  • czytelną kartę produktu zaprojektowaną z dbałością o zapewnienie maksymalnego komfortu zakupów użytkownikowi mobilnemu, który z łatwością zamówi produkt w interesującym go rozmiarze i kolorze,
  • intuicyjną ścieżkę zakupową wraz z nowatorskim dynamicznym koszykiem, który w znaczący sposób skraca czas dokonywania zakupu na urządzeniach mobilnych

Testy zachowań użytkowników

Przeprowadziliśmy szereg testów użytecznościowych, aby dostarczyć system spełniający oczekiwania klienta oraz zapewnić pozytywne doznania poszczególnym grupom użytkowników platformy, niezależnie od urządzenia dostępowego. Na podstawie map cieplnych, nagrań sesji oraz informacji o sposobie poruszania się użytkowników po witrynie powstało kilka wariantów kluczowych widoków platformy, aby ostatecznie wybrać ten optymalny.

Przyjazna i ergonomiczna
karta produktowa

Na szczególną uwagę zasługują karty produktowe, w których zaimplementowane zostały dwa niezależne widoki B2C i B2B, w celu spełnienia oczekiwań klientów detalicznych i hurtowych.

Postawione
wyzwanie

Poprawa użyteczności panelu zamówień B2B, była jednym z głównych oczekiwań klienta oraz założeń projektowych przy wdrożeniu nowej platformy e-commerce. Poprzedni system zamówień B2B, dostarczony przez producenta systemu ERP, ze względu na niedostosowanie do specyfiki oferowanego produktu oraz niską ergonomię, nie spełniał oczekiwań grupy docelowej.

Osiągnięty
efekt

Udostępnienie widoku B2B dedykowanego branży odzieżowej, przełożyło się na usprawnienie procesu zamówień w tym kanale oraz pozytywny odbiór nowej platformy przez klientów hurtowych. Klient B2B w swoim widoku posiada intuicyjny panel hurtowy, umożliwiający zamawianie większych ilości produktów w różnych rozmiarach oraz wariantach kolorystycznych.

Filtracja
i nawigacja

W karcie produktów oraz w warstwie nawigacyjnej zostały wprowadzone intuicyjne filtry i nawigatory, aby ułatwić klientom dotarcie do konkretnego produktu i jego zakup. Nawigacja wewnątrz karty produktowej, pozwala na przeglądanie asortymentu z danej kategorii, bez konieczności opuszczania karty produktu.

W ramach platformy zaimplementowano szereg rozwiązań wspierających działania e-marketingowe.

W tym moduł generowania landing page dla unikalnych linii i kolekcji produktowych, personalizowany newsletter z systemem e-mail marketingu, zarządzalny pop-up welcome, pop-up exit oraz blog. Zdecydowaliśmy się na integrację platformy z serwisami Domodi.pl oraz Allani.pl, które są wirtualnymi galeriami handlowymi. Ponadto sklep został zintegrowany z porównywarkami cenowymi, platformami aukcyjnymi oraz Google Merchant Center.

Spersonalizowany
newsletter

W ramach platformy został wdrożony moduł pozwalający na tworzenie oraz wysyłkę spersonalizowanych newsletterów. Zastosowane rozwiązanie umożliwia elastyczne i intuicyjne konfigurowanie wiadomości e-mail, według wybranych szablonów: produktowego i wizerunkowego. Szablony te zostały opracowane tak, aby zapewnić maksymalną elastyczność i responsywność kreacji.

Istotnym elementem zwiększającym skuteczność kampanii e-mail marketingowych Gabriella.pl, realizowanych w ramach platformy 2ClickShop, jest możliwość segmentacji odbiorców.

Pop-up
welcome i exit

W celu zwiększenia konwersji zakupowej oraz liczby subskrybentów newslettera, zaimplementowaliśmy zarządzalne mechanizmy, których zadaniem jest wpływanie na zachowanie odwiedzających. Pierwszy z nich wyświetla się tuż po wejściu do sklepu internetowego, w postaci pop-upu powitalnego - oferuje rabat na pierwsze zakupy w zamian za subskrypcję newslettera.

Podobny element oddziaływania na potencjalnych klientów, został zastosowany w momencie wykrycia zamiaru opuszczenia sklepu przez użytkownika bez dokonania zakupu. W tym momencie pojawia się pop-up z komunikatem zachęcającym do powrotu do sklepu wraz z indywidualnym, terminowym kodem rabatowym.

Sprzedażowe landing pages

Gabriella to marka realizująca kreatywne koncepcje. Przykładem takich działań jest powstawanie kolekcji czasowych - rajtuzy lokalne - "Łódzka rajtuza" i "Stołeczne rajtuzy". Dla takich akcji, wdrożony został moduł generowania landing pages dla unikalnych linii i kolekcji produktowych, na których marka może promować, a w konsekwencji sprzedawać wybrane i limitowane produkty.

Dwukierunkowa integracja z Allegro i systemem ERP

Pełna integracja systemu sklepowego z Allegro oraz systemem ERP, umożliwia realizację równoległej sprzedaży wielokanałowej produktów marki. W ramach panelu, administrator sklepu może jednym kliknięciem wystawić dowolny produkt lub grupę produktów na portalu aukcyjnym. Aukcja generowana jest w wybranym szablonie graficznym, z wykorzystaniem informacji zawartych w karcie produktu, z uwzględnieniem ceny i stanu magazynowego z ERP. Po dokonaniu transakcji, trafia ona bezpośrednio do panelu administracyjnego sklepu, konwertuje na zamówienie sklepowe ze źródła Allegro i jest przesyłana do systemu ERP, po czym następuje rezerwacja i umniejszenie stanów magazynowych we wszystkich kanałach sprzedaży.

Predefiniowany
panel klienta

Panel klienta sklepu internetowego zawiera:

  • historię zamówień
  • dane dostępowe i adresowe klienta

Panel kontrahenta zawiera dodatkowo:

  • informację o przysługującym i aktualnie dostępnym limicie kupieckim,
  • informację o fakturach,
  • pliki do pobrania (katalogi, zdjęcia, dokumenty udostępnione przez firmę Gabriella),
  • dostęp do wybranych produktów przeznaczonych tylko dla partnerów handlowych,
  • dostęp do statystyk obrotów w różnych przedziałach czasowych,
  • możliwość zapisywania wielu koszyków oraz nadawania im nazw, co znacznie przyspiesza składanie kolejnych zamówień,
  • funkcję zakupu wszystkich lub wybranych produktów na podstawie archiwalnych zamówień.

Panel handlowca mobilnego zawiera:

  • możliwość realizacji zamówień w imieniu klienta oraz wszystkie funkcje panelu klienta B2B

Wsparcie sprzedaży
międzynarodowej

Wsparcie obsługi wielowalutowości i wielojęzykowości.
Użytkownik B2B i B2C, ma możliwość wyboru wersji językowej strony, waluty oraz jednej z dostępnych form płatności.

Kraje wysyłki oraz indywidualne koszty dostaw.
Firma Gabriella, wysyła produkty do ponad 50 krajów świata, dlatego ważne było wdrożenie dla każdego z nich, możliwości wyboru odrębnych form dostaw i określenie kosztów dostaw na podstawie tabeli kosztów.

Integracje systemów

Zarządzanie międzynarodową logistyką produktu

Podjęliśmy wyzwanie wdrożenia zaawansowanej integracji różnych systemów ERP, predefiniowanych dla klientow B2C oraz B2B z uwzględnieniem docelowego kraju dostawy. Integracja w czasie rzeczywistym z wieloma magazynami, umożliwia kontrolę stanów magazynowych oraz precyzyjne określenie terminu wysyłki towaru, w zależności od kraju dostawy oraz grupy zakupowej.

Integracja platformy e-commerce w czasie rzeczywistym z dwoma systemami ERP CDN XL

Jednym z głównych wyzwań projektowych była konieczność objęcia równoległą integracją dwóch niezależnych systemów ERP i platformy e-commerce 2ClickShop. Gwarantem sukcesu tego projektu było doświadczenie zespołu 2ClickShop w integracjach z systemami tej klasy, połączone z doskonałą współpracą z zespołem IT klienta.

Wieloplatformowa integracja była możliwa, dzięki zastosowanej autorskiej technologii wymiany danych 2Click Real-Time Data Exchange. Powyższe składowe zagwarantowały sprawny proces integracji systemów oraz efektywną wymianę danych w czasie rzeczywistym, a to umożliwiło marce Gabriella sprzedaż wielokanałową.

 
 

Jasno sprecyzowane cele oraz duże zaangażowanie zespołów, zaowocowało wdrożeniem intuicyjnej platformy e-commerce. Rozwiązanie to umożliwia nam dalszą ekspansję na rynek polski i rynki międzynarodowe.
- Sebastian Krajda, Marketing Manager gabriella.pl

0
Dwustronnych
integracji
0
Wypracowanych
makiet UX/UI
0
Osób w zespole
projektowym

Poznaj więcej inspirujących historii

Zobacz wdrożenia dla innych marek, które korzystają na co dzień z potencjału zespołu i platformy 2ClickShop.
Sukces naszych Klientów jest naszym sukcesem.

Stwórz z nami własną historię sukcesu

Chcesz, abyśmy omówili Twój projekt i przygotowali indywidualną propozycję? Skorzystaj z doświadczenia zespołu 2ClickShop i zacznij tworzyć swoją własną historię sukcesu już dziś!

Skontaktuj się z namiWyceń wdrożenie
Zaznacz przycisk “Tak”, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług https://2click.pl/, w tym także zbieranych w plikach cookies oraz w formie zautomatyzowanego profilowania  przez nas i naszych zaufanych partnerów, w celach marketingowych w tym w formie zautomatyzowanego profilowania. Skutkiem ww. przetwarzania danych będzie analiza danych osobowych i statystycznych. Dane będą używane w celach marketingowych, w tym w celu profilowania, przez okres korzystania z usług Administratora. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wysyłając wiadomość email na adres: sales@2click.pl. Polityka Prywatności – Pliki Cookies, znajduje się TUTAJ. TAK
x