KlientiSprzęt
Wdrożenie i rozwój2018-2019
Adres wwwisprzet.pl

Najlepszy sklep internetowy
w swojej branży

Monika Roszak
Monika RoszakProject Manager

Świadomy partner
z wieloletnim doświadczeniem

Wdrożenie platformy e-commerce dla marki iSprzęt było dużym wyzwaniem, które zakończyło się sukcesem. Nie byłby on jednak osiągnięty, gdyby nie ogromne zaangażowanie w projekt firmy iSprzęt, zarówno w trakcie jak i po zakończeniu realizacji.

Sprzedaż
profesjonalnego
sprzętu to pasja.

iSprzęt.pl jest międzynarodową firmą składającą się z entuzjastów branży e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w branży budowlanej i przemysłowej, co przekłada się na praktyczną znajomość oferowanych przez firmę produktów, a klientom daje pewność profesjonalnego doradztwa w doborze odpowiedniego sprzętu.

iSprzęt oferuje wyłącznie produkty wiodących i sprawdzonych marek takich jak: AMMANN, WACKER NEUSON, TSURUMI PUMP, BENZA, ENDRESS, PRAMAC, TOPCON, KREBER, LISSMAC, ATLAS COPCO, CHICAGO PNEUMATIC, ENAR i wiele innych.

Współpraca i rozwój

Zasadniczym powodem, który wpłynął na podjęcie decyzji o zmianie systemu e-commerce przez firmę iSprzęt.pl były rosnące oczekiwania względem funkcjonalności i skalowalności systemu, który miał odpowiadać intensywnemu rozwojowi oferty produktowej firmy.

Z powodu złożoności procesów występujących w firmie łączącej dystrybucję oraz wynajem, iSprzęt poszukiwał partnera, który ma doświadczenie w realizacjach dla tego sektora, rozumie biznes oraz sprosta dynamice rozwoju firmy w zakresie e-commerce.

Możliwości oferowanego rozwiązania, jak i proaktywna postawa zespołu wdrożeniowego w rekomendowaniu najlepszych dla firmy rozwiązań, w tym m.in automatyzacji procesów sprzedażowych, zadecydowały o wyborze Zespołu 2ClickShop jako wykonawcy nowego rozwiązania e-commerce enterprise dla firmy iSprzęt.

Wyzwania związane z realizacją systemu B2C/B2B

Realizacja platformy e-commerce www.isprzet.pl zakładała stworzenie unikalnego rozwiązania, które umożliwi jednoczesną obsługę sprzedaży B2C i B2B oraz udostępni narzędzia do komunikacji marketingowej marki.

W pierwszym etapie projektu została przeprowadzona analiza konkurencji i grupy docelowej. Na podstawie jej wyników przyjęto założenia realizacyjne. Najważniejszym z nich było stworzenie wyróżniającego się na tle branży serwisu, uwzględniającego UX/UI dedykowanego grupie docelowej.

Kolejnym istotnym wymaganiem było zapewnienie responsywności w szerokim zakresie rozdzielczości ekranów - z naciskiem na szczególnie dopracowany mobile, aż do ekranów o rozdzielczości powyżej Full HD.

Analiza przedwdrożeniowa jako
istotny element sukcesu wdrożenia e-commerce.

Ze względu na złożone procesy biznesowe związane z planowanym, nowym systemem e-commerce, niezbędne dla zapewnienia sukcesu wdrożenia, było przeprowadzenie analizy przedwdrożeniowej opisującej te procesy.

Analizie poddano procesy związane m.in. z integracjami z wieloma systemami zewnętrznymi, wypożyczaniem sprzętu, obsługą klienta, zarządzaniem wieloma magazynami, kanałami sprzedaży i rynkami zbytu.

Dodatkowo w ramach analizy opisane zostały cele i miary sukcesu wdrożenia, możliwe integracje, funkcjonalności systemu oraz narzędzia marketingowe, co pozwoliło Zespołowi 2ClickShop na przedstawienie rekomendacji rozwiązań, idealnie wpisujących się w bieżące i przyszłe potrzeby firmy iSprzęt.

Finalnym efektem przeprowadzonej analizy przedwdrożeniowej był dokument, który opisywał obecną sytuację firmy, jej potrzeby, oczekiwania i docelowe funkcjonalności nowego e-commerce.

Kreatywność, przekraczanie oczekiwań klientów oraz najwyższa jakość produktów, to cechy które łączą iSprzęt i 2ClickShop.

Design sklepu dostosowany
do specyfiki branży

Przemyślana użyteczność i design iSprzet.pl zostały wypracowane metodologią 2Click Thinking Design, w oparciu o dane pochodzące z analizy przedwdrożeniowej, ze szczególnym uwzględnieniem docelowych grup klientów.

Strona główna serwisu posiada układ modułowy, pozwalający administratorowi modyfikować widoczność, wielkość i układ elementów graficznych na stronie. Dzięki temu serwis w zależności od potrzeb marketingowych firmy, może zmieniać swój wygląd bez udziału Front-End Developera.

Ponadto na stronach poszczególnych kategorii, administrator poza możliwością wstawiania na górze listy produktów treści i grafik promujących określone produkty, kolekcje lub producentów, ma również możliwość umieszczania banerów pomiędzy produktami, co pozwala zaprezentować dodatkowe informacje w atrakcyjnej formie graficznej oraz uzyskać nieszablonowy układ listy produktów.

Menu nawigacyjne
zaprojektowane zgodnie z UX/UI

Z uwagi na szerokość asortymentu produktów oferowanych przez iSprzęt, wyzwaniem było zaprojektowanie intuicyjnego menu kategorii. Ostatecznie, produkty zostały przydzielone do 28 kategorii, a każda z nich została zobrazowana indywidualnie zaprojektowaną dla niej ikoną.

W menu kategorii wdrożone zostało kilka unikalnych rozwiązań. Jednym z nich jest wyświetlanie w osobnej sekcji linków kierujących do najczęściej wybieranych grup akcesoriów. Zaprojektowano to z uwagi na fakt, że powracający klienci najczęściej poszukują akcesoriów do zakupionych wcześniej urządzeń np. wiertła, tarcze.

Dodatkowo unikalną cechą menu iSprzet.pl jest sekcja flag, które umożliwiają bezpośrednie przejście do produktów dostępnych np. w ekspresowej dostawie.

Z kolei dla użytkowników przeglądających sklep na urządzeniach mobilnych, w celu ułatwienia nawigacji, tuż nad listą produktów w danej kategorii, zaprojektowano i wdrożono przyciski kierujące do podkategorii.

Moduł zamówień telefonicznych i e-mail

Rozumiejąc potrzeby klientów, szczególnie w przypadku zakupu specjalistycznego sprzętu, Zespół 2ClickShop zarekomendował rozwiązanie, które pozwala klientowi z poziomu karty produktu na pozostawienie danych kontaktowych. Moduł zapewnia ticketowanie i dalszą sprawną obsługę zgłoszenia przez dział handlowy, od strony panelu administracyjnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje połączenie sprzedaży online ze sprzedażą bezpośrednią. Zmniejsza to barierę występującą w przypadku kupna droższych produktów i pomaga sfinalizować transakcję osobom, które przed zakupem potrzebują specjalistycznego doradztwa.

Intuicyjna
porównywarka produktów

Zastosowana porównywarka, umożliwia konfrontację cech porównywanych produktów i ich specyfikacji. W dolnej części witryny pojawia widget prezentujący produkty dodane do porównania. Znaczącym ułatwieniem dla użytkownika będącego w widoku porównywania cech produktów jest opcja "pokaż różnice", która poprzez kolorystyczne oznaczenie wskazuje cechy i parametry różniące dane sprzęty.

Mechanizm negocjacji cen,
który zwiększa liczbę konwersji

W ramach karty produktowej umożliwiono prowadzenie negocjacji warunków oferowanego produktu. Rozwiązanie to, ma wpływ na zwiększenie konwersji na wczesnym etapie transakcji, w pierwszej fazie przekłada się na większą liczbę kontaktów z potencjalnymi klientami, a docelowo na sprzedaż, czyli zwiększenie konwersji zakupowej.

Moduł inspiracji
dostosowany do branży

Zdjęcia inspiracyjne są najodpowiedniejszą formą nienachalnej komunikacji w kanałach social media. Agregujący zdjęcia i wizualizacje moduł inspiracji zastosowany w witrynie jest elementem płynnie łączącym Social Media z częścią transakcyjną witryny.

Moduł inspiracji, to kolejna unikalna forma prezentacji oferty w tej branży, która pozwala na obrazowe i atrakcyjne ukazanie zastosowania produktu.

Użytkownik bezpośrednio z poziomu inspiracji może dodać do koszyka lub schowka, wykorzystane w niej produkty. Aby ułatwić użytkownikom przeglądanie inspiracji, zostały one podzielone na kategorie.

Blog
z powiązanymi produktami

Unikalną funkcjonalnością rozwiązania 2ClickShop jest blog, który stanowi integralną część serwisu, wraz z mechanizmem umożliwiającym obsłudze sklepu na łatwe i intuicyjne przypisywanie produktów do konkretnych wpisów blogowych. Dzięki temu klient iSprzet.pl, który poszukuje informacji w internecie na dany temat i trafia bezpośrednio do artykułu blogowego, zobaczy produkty z nim powiązane i może je z tego miejsca dodać bezpośrednio do koszyka.

Ponadto integralność bloga ze sklepem sprawia, że administrator sklepu nie musi pamiętać o aktualizacji powiązań wpisów blogowych z produktami, gdyż widoczność tych produktów pod artykułem jest zależna od ich dostępności w magazynie.

Karta produktu jako
produktowy landing page

Strona produktu zaprojektowana została w taki sposób, aby dać administratorowi sklepu maksymalną możliwość zarządzania widokiem strony oraz sposobu prezentacji informacji o produkcie: od prostej formy opisowej, do najbardziej rozbudowanej - składającej się z wielu sekcji, opowiadających o konkretnych cechach produktu. Dzięki temu karta produktowa, oprócz funkcji informacyjnej, dostosowana jest do specyfiki produktu i może wpływać na emocje klientów, poprzez zastosowanie storytellingu, wideo oraz wysokiej jakości zdjęć.

Na stronie produktu użytkownik może z łatwością znaleźć inne warianty tego produktu, akcesoria i części z nim powiązane, a następnie bez opuszczania strony produktu może dodać je do koszyka.

Integracja z ERP Subiekt

Dzięki 2Click Real Time Data Exchange dane na temat zamówień, stanów magazynowych i cen produktów, przekazywane są w czasie rzeczywistym w obie strony, pomiędzy sklepem B2C a systemem ERP.

W ramach tego rozwiązania wymieniane są tylko zmienione dane, dzięki czemu synchronizacja danych nie wpływa na obciążenie serwera ERP.

Dodatkowe zabezpieczenia w ramach tego rozwiązania umożliwiają klientom dostęp do wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego, nawet w sytuacji tymczasowego braku łączności systemu ERP z internetem.

 
 

Sprzedaż w kanale e-commerce jest strategicznym elementem budowania przewagi konkurencyjnej mojej firmy. Do realizacji tego celu potrzebowałem partnera, który dostarczy mi kompleksowe, wizjonerskie rozwiązanie automatyzujące wiele procesów, a jednocześnie ściśle zintegrowane z moim systemem ERP. Wybrałem 2ClickShop, ponieważ jako jedyny spełniał moje wymagania i miał odpowiednie doświadczenie. - Wojciech Krawczyk, Prezes Zarządu firmy iSprzęt

0
Dwustronnych
integracji
0
Wypracowanych
makiet UX/UI
0
Osób w zespole
projektowym

Poznaj więcej inspirujących historii

Zobacz wdrożenia dla innych marek, które korzystają na co dzień z potencjału zespołu i platformy 2ClickShop.
Sukces naszych Klientów jest naszym sukcesem.

Stwórz z nami własną historię sukcesu

Chcesz, abyśmy omówili Twój projekt i przygotowali indywidualną propozycję? Skorzystaj z doświadczenia zespołu 2ClickShop i zacznij tworzyć swoją własną historię sukcesu już dziś!

Skontaktuj się z namiWyceń wdrożenie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x
x