KlientNowa Elektro
Wdrożenie i rozwój2016-2024

Kompleksowa realizacja platformy e-commerce B2B oraz B2C

Naszym zadaniem było zaprojektowanie, wdrożenie oraz integracja real-time z systemem ERP Softlab responsywnej platformy e-commerce skierowanej do klientów B2B oraz B2C wraz z częścią wizerunkową, inspiracyjną oraz poradnikową.

Responsive Web Design

Dostarczony system otrzymał indywidualnie zaprojektowaną i responsywną szatę graficzną, powstałą w sprawnym i przemyślanym procesie projektowym ze znaczącym zaangażowaniem zespołu Klienta.

Firma Nowa Elektro, do niedawna kojarzona z nazwą Nowa France, należy do czołówki sieci hurtowni elektrotechnicznych w Polsce.

Mirosław Sobieraj
Mirosław SobierajCEO 2ClickShop

Jasno sprecyzowane cele,
zbliżają do osiągnięcia sukcesu.

Ekstremalne zaangażowanie obu zespołów, gwarantuje osiągnięcie zamierzonych efektów w stosunkowo niedługim czasie.  Wspólne określenie celów, wyznaczenie obszarów krytycznych oraz ścisła współpraca kluczowych osób, przyniosła wymierne korzyści dla realizowanego projektu.

Założenia projektowe

Założona w 1989 roku przez Mariana Nowaka - obecnego Prezesa spółki, aktualnie skupia 29 oddziałów na terenie całego kraju, zatrudniajac ponad 300 osobową wykwalifikowaną kadrę. Pozycja rynkowa stawia firmę w czołówce największych hurtowni elektrotechnicznych w Polsce. Pierwsze wdrożenie platformy sprzedaży B2B dla Nowa France sp. z o.o. - obecnie Nowa Elektro sp. z o.o. przeprowadziliśmy w 2009 roku.

W 2015 roku, w związku z podjęciem decyzji przez zarząd spółki o uruchomieniu sprzedaży e-commerce w kanale B2C, rozpoczęliśmy prace koncepcyjne i projektowe, które miały na celu stworzenie nowej centralnej platformy, łączącej klientów biznesowych oraz indywidualnych w jednym systemie. Ponadto w ramach platformy założono realizację rozbudowanej witryny wizerunkowej firmy, strefy poradnikowej w formie bloga oraz strefy inspiracyjnej.

Oczekiwania Klienta, aby realizacja całego systemu odbyła się w niespełna rok, wymuszały zaangażowanie kilku niezależnych zespółów, współpracujących przy realizacji poszczególnych sprintów w ramach projektu.

indywidualna stylistyka ikon w serwisie
Projekt ze względu na oczekiwane przez Klienta skrócenie perspektywy czasowej dla zmiany części wizerunkowej spółki, został podzielony na dwa główne etapy.

Etap pierwszy zakładał po 6 miesiącach realizacji - w lutym 2016 r., publikację części wizerunkowej firmy z aktywną strefą porad oraz inspiracji.

Drugi etap został zaplanowany po 12 miesiącach od rozpoczęcia realizacji. I tak we wrześniu 2016 r. po zakończeniu testów, kompleksowo uruchomiliśmy platformę z systemem sprzedaży B2C oraz B2B pod adresem www.nowaelektro.pl. Tym samym klienci i ich dotychczasowe konta migrowały z dotychczasowego systemu zamówień IMZ do nowej platformy. Co istotne, prace nad poszczególnymi głównymi obszarami platformy były realizowane równolegle.


Podążając za wymaganiami Klienta nowa odsłona mechanizmu zamawiania przez klientów biznesowych, umożliwia korzystanie z dedykowanej platformy e-commerce B2B jak z dedykowanego sklepu internetowego skierowanego do klientów B2C.

Nowe rozwiązanie jest bardziej intuicyjne, przejrzyste i pozwala w krótszym czasie przeprowadzać procesy zakupowe przez klientów B2B. Ergonomia interfejsu platformy B2B jest tożsama z użytecznością sklepu internetowego.

Dodatkowe funkcjonalności stworzone dla klientów biznesowych to przede wszystkim rozbudowany panel klienta. Oferuje on partnerom m.in.: kontrolę limitów kupieckich, dedykowane ceny per klient/produkt/grupa produktowa/grupa rabatowa, kontrolę salda, dostęp do faktur, podsumowanie rozrachunków. Daje także możliwość negocjacji indywidualnych cen poprzez zaimplementowany moduł zamówień w formie zapytań.

Polityka cenowa i promocyjna została skorelowana z posiadanym przez firmę Nowa Elektro oprogramowaniem ERP Softlab.

Uruchomienie nowego kanału sprzedaży w ramach struktury dotychczasowego dystrybutora B2B jest potężnym wyzwaniem dla obu zespołów.

Analiza przedwdrożeniowa obejmowała szereg spotkań związanych przede wszystkim z precyzyjnym określeniem zakresu wdrożenia oraz celów biznesowych firmy Nowa Elektro sp. z o.o.

Na bazie sprecyzowanych wymagań powstał brief zawierający specyfikacje funkcjonalne, analizę konkurencji oraz analizę dotychczasowych zachowań klientów na podstawie GA, jako punkt wyjścia do dalszych prac projektowych.

Innowacyjne podejście do obsługi klienta było początkiem decyzji o wdrożeniu zintegrowanej platfomy e-commerce w Nowa Elektro.

Platforma łączy w sobie obsługę klientów biznesowych, detalicznych przy jednoczesnym współdzieleniu strefy poradnikowej oraz inspiracyjnej.

Zgodnie z oczekiwaniami Klienta, dzięki doświadczeniu i kompetencjom konsultantów agencji 2ClickShop dostarczyliśmy Klientowi w założonym czasie, kompleksowe i stabilne rozwiązanie, wspierające przyjętą strategię sprzedaży wielokanałowej.

Począwszy od analizy potrzeb, opracowania dokumentacji technicznej określającej wymagania funkcjonalne, wydajnościowe oraz marketingowe, przez oprogramowanie indywidualnych funkcji, po testy, analizę powdrożeniową, utrzymanie platformy i wsparcie serwisowe.

Integracja ERP Softlab firmy Asseco

Pełna komunikacja w czasie rzeczywistym z systemem magazynowym oraz posiadanym oprogramowaniem ERP Softlab firmy Asseco to indywidualne wdrożenie zgodne z potrzebą Klienta.

Bardzo istotnym i czasochłonnym zadaniem w ramach projektu była wielopoziomowa integracja platformy z systemami zewnętrznymi dystrybutora.

Pełna komunikacja w czasie rzeczywistym z systemem magazynowym oraz posiadanym oprogramowaniem ERP Softlab firmy Asseco to indywidualne wdrożenie zgodne z potrzebą Klienta. Automatyzacja zachodzących procesów pomiędzy 2ClickShop a ERP, poprzez integrację obu systemów to przede wszystkim: importowana i aktualizowana baza produktów, nazwy, opisy, zdjęcia, ceny, kody EAN, cechy, cenniki klientów, zamówienia, oferty, faktury, salda oraz stany magazynowe każdego z 29 magazynów w Polsce.

System B2B to wirtualne centrum obsługi dla klientów biznesowych

To więcej niż obsługa sprzedaży, to miejsce kompleksowej komunikacji pomiędzy sprzedawcą a klientem biznesowym.

Platforma automatyzuje sprzedaż wielokanałową, posiada kilkaset modułów oraz integracji z platformami zewnętrznymi. Moduły są indywidualnie konfigurowane i wdrażane zgodnie z potrzebami Klienta.

Przemyślana architektura systemu oraz skalowalność i elastyczność infrastruktury gwarantuje możliwość rozwoju zgodnie z trendami oraz indywidualnie rosnącym zapotrzebowaniem w czasie.

 
 

Rozwiązanie 2ClickShop B2B/B2C prezentuje szerokie zastosowanie aplikacji, przy sprawdzonej metodologii wdrożenia. Nowa Elektro otrzymało wartość bezcenną - rozwiązanie, które umożliwia nam większą otwartość na potrzeby klientów poprzez otwarcie na sprzedaż wielokanałową. Zaproponowana integracja wszystkich narzędzi e-commerce w jednej witrynie oraz personalizacja rozwiązań do naszych potrzeb, ułatwiły nam podjęcie decyzji.
- Marian Nowak - Prezes Zarządu

Zaawansowana wyszukiwarka

Trafność wyników zapytań oraz szybkość mechanizmu wyszukiwarki jest szczególnie ważna w platformie sprzedażowej B2C i B2B.

0
Dwustronnych
integracji
0
Wypracowanych
makiet UX/UI
0
Osób w zespole
projektowym

Poznaj więcej inspirujących historii

Zobacz wdrożenia dla innych marek, które korzystają na co dzień z potencjału zespołu i platformy 2ClickShop.
Sukces naszych Klientów jest naszym sukcesem.

Nowoczesne
Sklepy internetowe
Automatyzacja i obsługa sprzedaży omnichannel
na wielu rynkach w jednym panelu.
Przejdź do opisu rozwiązania
Systemy i platformy
eCommerce B2B
Automatyzacja procesów sprzedaży w handlu i dystrybucji integrowane w czasie rzeczywistym z ERP, WMS i CRM.
Przejdź do opisu rozwiązania
x