KlientStokrotka
Wdrożenie i rozwój2020

Supermarket online
odpowiedzią na rozwój rynku e-grocery w Polsce

Brygida Ponicka-Kąkol
Brygida Ponicka-KąkolProject Manager

Nowoczesny sklep w modelu click&collect

Podążając za wymaganiami stawianymi przez rynek, sieć Stokrotka postanowiła wdrożyć nowoczesny i skalowalny system e-commerce w modelu dostaw click&collect, dzięki któremu klienci mogą zamówione produkty online, odebrać osobiście, w sklepie stacjonarnym. Szczególnym wyzwaniem projektowym był krótki czas realizacji, związany z aktualną sytuacją w Polsce (COVID-19) i wzmożonym zainteresowaniem zakupami online w kategorii e-grocery.

Nowa generacja rozwiązań dla branży FMCG

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie i jest litewską siecią sklepów spożywczo-przemysłowych działającą w Polsce. Sieć Stokrotka posiada centra dystrybucyjne w Teresinie, Lublinie oraz Psarach, posiada 644 sklepy stacjonarne.

Aktualna sytuacja na rynku, skłoniły firmę Stokrotka do podjęcia decyzji o uruchomieniu sklepu internetowego. Nastawienie na rozwój sieci, zmieniające się oczekiwania klientów oraz konieczność budowania długofalowej strategii e-commerce zadecydowały o realizacji nowej, dedykowanej platformy e-commerce wspierającej działania omnichannel w modelu Click&Collect.

Założenia projektowe i analiza przedwdrożeniowa

Punktem wyjścia przy projektowaniu i wdrażaniu sklepu było zdefiniowanie z klientem jego celów biznesowych. Przeprowadziliśmy analizę potrzeb klienta, biorąc pod uwagę specyfikę sprzedawanych produktów oraz unikalność procesów biznesowych.

Audyt przedwdrożeniowy jest kluczowym etapem
w zrozumieniu obecnych rozwiązań i przyszłych potrzeb firmy.

Analiza składała się z 2 etapów: spotkania z zespołem klienta i opracowaniem raportu opisującego zakres wdrożenia, analizę konkurencji, kategorii produktowych, logistyki oraz zachowań obecnych klientów z uwzględnieniem specyfiki branży FMCG i grupy docelowej.

Wynikiem audytu z zakresu User Experience była rekomendacja zaprezentowana w postaci makiet użytecznościowych. Na ich podstawie powstał niezwykle przemyślany design sklepu internetowego nastawiony na uproszczenie procesu zakupowego i maksymalizację satysfakcji klienta. Dodatkowo została zastosowana nowoczesna i minimalistyczna grafika witryny, oparta o badania UX/UI.

Sklep stworzony z myślą o użytkownikach

Witryna e-sklepu została zaprojektowana w oparciu o najlepsze praktyki UX/UI/RWD.

Klienci sieci Stokrotka otrzymali możliwość intuicyjnego składania zamówień z odbiorem w ponad 90 punktach w Polsce. Sklep został zaprojektowany do obsługi na wszystkich dostępnych urządzeniach, ze szczególnym naciskiem na dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Skalowalny system e-commerce odpowiadający na potrzeby klientów FMCG wpisujący się w trend click&collect w e-grocery.

Polityka
rabatowa

W ramach polityki rabatowej sklepu, zaimplementowaliśmy zarządzalne mechanizmy zwiększające sprzedaż. Ich zadaniem jest wytworzenie dodatkowych zachęt zakupowych.

W sklepie zaimplementowany został zaawansowany system rabatowy, który jest ukierunkowany na  przeprowadzanie skutecznych akcji promocyjnych.

Ponadto w platformie wdrożono możliwość generowania kodów rabatowych i kuponów zakupowych na wybrane kategorie produktów lub producentów.

System do e-mail marketingu oraz nowoczesny newsletter

Jednym z rozwiązań wchodzących w skład platformy 2ClickShop jest wdrożony w witrynie system do obsługi e-mail marketingu oraz newslettera. Wdrożony moduł do wysyłki newsletterów jest sprawnym narzędziem promocyjnym, które pozwala administratorowi na samodzielną kreację wiadomości, a w szczególności na szybkie i łatwe ich generowanie na podstawie dedykowanych szablonów, zaprojektowanych dla stałych akcji promocyjnych sieci.

Wewnętrzny system wysyłek e-mail marketingowych pozwala na planowanie akcji wysyłkowych w określonym czasie oraz wybranie grupy odbiorców newslettera np. osób obchodzących urodziny.
Po przeprowadzonej kampanii system raportuje jej skuteczność w zakresie liczby otwarć i kliknięć.

Moduł wysyłki kontroluje odbicia twarde i miękkie (soft bounce, hard bounce) w oparciu o powód zwrotu wiadomości i na tej podstawie automatycznie filtruje bazę adresów e-mail, biorąc pod uwagę liczbę odbić i ich typ.

Kalendarz dostępności
dni i godzin odbiorów

W platformie został zaprojektowany i wdrożony system kalendarza dostaw, który wspiera Click&Collect i pozwala klientowi na wybór dostępnego dnia i godziny odbioru zamówienia. Intuicyjność wyboru i ciekawy wygląd panelu pozwala na instynktowne poruszanie się po tej funkcjonalności.

W interfejsie mobile, kalendarz został zastąpiony listą dostępnych terminów. Każdy slot godzinowy uwzględnia też ustawioną dla niego wydajność danego punktu odbioru.

Integracja z systemem BrandBank
pełna automatyzacja informacji o produktach

Bardzo istotnym obszarem, koniecznym do integracji było przeprowadzenie pełnej automatyzacji wymiany danych z systemem klasy PIM -  Biblioteką Produktową BrandBank. Dzięki tej automatyzacji nowe produkty w sklepie zasilane są w opisy, parametry i multimedia poprzez komunikację API, która odbywa się pomiędzy systemami 2ClickShop oraz BrandBank.

Pozwala to na zmniejszenie nakładów pracy przy opracowaniu oferty produktowej i jednoczesnym zapewnieniu najwyższej jakości zdjęć produktów. Ponadto integracja zapewnia stałą aktualizację danych produktowych, dzięki temu zarządzanie produktem zostało sprowadzone do dodania indeksu oraz EAN w systemie ERP.

Dalszy proces, związany z utworzeniem nazwy, opisu produktu, dodaniem zdjęć oraz parametrów przebiega w pełni automatycznie.

Szerokość asortymentu dostępnego w sklepie oraz systematycznie zmieniająca się zawartość sklepowych półek, skłoniła nas do zarekomendowania klientowi modułu mapowania kategorii z systemu ERP oraz sklepu internetowego.

To kolejny obszar automatyzacji, który eliminuje błędy oraz konieczność weryfikacji, jednocześnie oszczędzając czas poświęcony na zarządzanie produktem przez obsługę sklepu.

WYSZUKIWARKA PEŁNOKONTEKSTOWA
z zaawansowanym systemem filtrowania

Wyszukiwarka z systemem podpowiedzi po wpisaniu ciągu kilku znaków, sugeruje w wynikach produkty najlepiej dopasowane do poszukiwanego hasła. Pojawiające się podpowiedzi kierują klienta bezpośrednio do pożądanego artykułu.

System filtrowania produktów po zawartości alergenów i innych parametrach to funkcjonalność umożliwiająca wykluczenie produktów według określonych kryteriów, cech czy właściwości. Klienci sklepu mają możliwość określenia parametrów wyszukiwania towarów, dzięki czemu platforma umożliwia intuicyjne kierowanie kupującego do zawężonej listy wyników. Ciekawym rozwiązaniem, które wkrótce zostanie zastosowane w platformie to mechanizm odwróconego filtra, który jest dedykowany szczególnie alergikom.

Działa on na zasadzie wykluczania produktów według wskazanych parametrów. W tym przypadku umożliwia filtrowanie listy produktów, z której następuje wykluczenie produktów, w których w składzie znajdują się wskazane alergeny.

Whishlisty dostosowane
do branży FMCG

Listy zakupowe wdrożone w sklepie Stokrotka, umożliwiają klientom zaplanowanie zakupu produktów. Klient poprzez specjalnie zaimplementowany moduł może tworzyć wiele równoległych list zakupowych. W kolejnym kroku moduł ten umożliwia przeniesienie wybranych towarów do koszyka lub wsparcie przy zakupach tradycyjnych w jednym z supermarketów firmy.

Klienci z pozycji swojego konta i modułu zamówień, mają też możliwość dodawania wybranych lub wszystkich pozycji do aktualnego koszyka. Wszystko to wpływa na przyśpieszenie i usprawnienie kolejnych procesów zamówienia, co przekłada się na zadowolenie klientów sieci.

Integracja z systemem ERP Sezam

Tylko dobrze przeprowadzona i dopasowana do biznesu klienta integracja platformy e-commerce z systemem ERP gwarantuje jej stabilność.

2ClickShop to jedyna platforma e-commerce, które pozwala na integrację z większością popularnych programów magazynowo-handlowych w trybie Real-Time Data Exchange.

Real-Time Data Exchange umożliwia współpracę pomiędzy niezależnymi systemami, kontrolując i automatyzując procesy logistyczne, sprzedażowe i marketingowe, a w szczególności: stany magazynowe, ceny, zamówienia, statusy zamówień, płatności, informacje produktowe i promocje.

Sezam - system ERP, posiadany przez firmę Stokrotka nie znajdował się wśród dotychczas zintegrowanych systemów z platformą 2ClickShop. Sieć sklepów Stokrotka podejmując decyzję o wyborze partnera do wdrożenia systemu e-commerce kierowała się doświadczeniem naszego zespołu w integracjach z innymi systemami tej klasy i bezpośredniej współpracy z producentami tych systemów.

Dobrze przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa, zaangażowanie firmy Stokrotka i dostawcy oprogramowania ERP Sezam, pozwoliło zespołowi 2ClickShop na sprawne zaprojektowanie i wykonanie mechanizmów integracji w czasie rzeczywistym. Tylko dobrze przeprowadzona i dopasowana do biznesu klienta integracja platformy e-commerce z systemem ERP gwarantuje jej stabilność.

 
 

Zrozumienie celów i potrzeb partnera, zaowocowało efektowną realizacją oraz sprawnie przeprowadzonym wdrożeniem. Oprogramowanie 2ClickShop daje nowe możliwości rozwoju i optymalizacji procesów sprzedażowych w sprzedaży wielokanałowej sieci supermarketów Stokrotka.
- Brygida Ponicka-Kąkol, Project Manager 2ClickShop

Poznaj więcej inspirujących historii

Zobacz wdrożenia dla innych marek, które korzystają na co dzień z potencjału zespołu i platformy 2ClickShop.
Sukces naszych Klientów jest naszym sukcesem.

Nowoczesne
Sklepy internetowe
Automatyzacja i obsługa sprzedaży omnichannel
na wielu rynkach w jednym panelu.
Przejdź do opisu rozwiązania
Systemy i platformy
eCommerce B2B
Automatyzacja procesów sprzedaży w handlu i dystrybucji integrowane w czasie rzeczywistym z ERP, WMS i CRM.
Przejdź do opisu rozwiązania
x