Na podstawie oczekiwań Klienta oraz przeprowadzonej dwuetapowej analizie przedwdrożeniowej, obejmującej wszystkie działy w firmie, czyli łącznie ponad 20 osób, udało się zaprojektować skalowalną platformę e-Commerce B2B opartą o edycję Enterprise. Oczekiwania klienta wymagały analizy z dostawcami oprogramowania Microsoft Dynamics AX i PIM, które pozwoliły na sprawną integrację systemu.
Ponadto celem wdrożenia było zaprojektowanie i stworzenie indywidualnych, dostosowanych do potrzeb Klienta, funkcjonalności, modułów i integracji platformy e-Commerce. Zespół specjalistów 2ClickShop zaproponował wdrożenie w platformie otwartego katalogu produktów, zaawansowanej wyszukiwarki pełnokontekstowej oraz intuicyjnego Panelu Handlowca.
W wyniku prac projektowo-wdrożeniowych powstała skalowalna platforma e-Commerce B2B, która po zastąpieniu dotychczasowego, zamkniętego systemu zamówień, aktywnie wspiera transakcje klientów biznesowych Alfa Elektro, w tym Grupy Sonepar, w 61 hurtowniach elektrotechnicznych w Polsce. Po dziś dzień Alfa Elektro skutecznie obsługuje ponad 600 tys. SKU.
Na pozytywne doświadczenie użytkowników wpłynęło połączenie stref wizerunkowych, produktowych i transakcyjnych, dostępnych w jednym serwisie. Dzięki wprowadzonym zmianom w strefie koszykowej zmniejszyła się liczba porzuconych koszyków i wzrósł wskaźnik konwersji. Otwarty katalog produktów oraz menu obrazkowe w platformie Alfa Elektro spotkały się z pozytywnymi opiniami odbiorców systemu e-Commerce B2B.
Nowa platforma jest skalowalna i otwarta na dynamiczny rozwój wynikający z potrzeb rynku i ambicji lidera w branży elektrotechnicznej.